onsdag

steg upp kl 06 i morse för att göra mig och nellie i ordning för dagis och skola, på skolan hade jag lindrande vård idag och fan vad hemsk vissa sjukdomar kan vara och det måste vara väldigt frustrerande att få en diagnos som man vet att det går bara åt ett håll och man blir bara sämre och sämre. usch.

annars har jag inte gjort så mycket idag varit förbi pappa en sväng på studion (sundsvalls tattoo studio) och se vad han gjorde men det var ju fullt upp där som vanligt. :)

jag satt och läste förut om lilla flickan meya i från sundsvall som fick fel behandling eller fel behandling hon fick ingen behandling alls trots att hon hade andnöd. vad fan är detta för sjukhus? trots att jag också jobbar på sjukhuset men jag tror att det kan behövas byta ut personal.
byta ut mot yngre ist för dom här äldre som har jobbat i 40 år på samma ställe och är så pissigt le att jobba och de tror att det kan allt.
antingen är det deras sätt eller inget, och det gäller att man också kan säga ifrån som ny i personalen där uppe för vissa är fan inte klok i huvudet.
man ska känna sig säker när man åker till en akutmott, jag menar hur lång tid hade det tagit att ge den där lilla flickan medicin att andas in eller något annat?
det går ju på 3 minuter.
jag hoppas ialf att dom som jobbade det där passet tar sig en riktig funderare och kanske byter jobb för när man börjar att slarva när det är levande människor man jobbar med så kan det bli väldigt farligt!!!

nu ska vi snart packa in oss i bilen och åka till pappa och käka. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0